Escola Projecte ens ha fet arribar un munt d’endevinalles de les que fan rumiar!

Renoi quina meravella d’endevinalles que ens han arribat de l’escola Projecte! N’hi ha alguna de ben difícil!

Em podeu donar un cop de mà?

A veure si aviat tenim les respostes!Pajaru

 

ENDEVINALLA

Endevina, endevineta…

Sóc un ocell

que volo com el vent.

Visc en un niu

d’un arbre penjat.

Piu-piu, piu-piu

és el meu so.

Sempre volo

pels carrers

però el meu piu-piu

molt fluix és.

Si no m’endevines

ben poc saps!

 

 

ENDEVINALLA

Què és allò que fa

ning-nong, ning-nong!

sense parar

fins que arriba algú.

Ja pots entrar

que et guiaran.

Ning-nong, ning-nong!

Un altre cop em sentiràs

però ja has de marxar

i molta informació

t’hauràs trobat.

Si no ho endevines

ves-ho a preguntar.

 

ENDEVINALLA

Quina cosa és

la que a la carretera

sempre està

i les seves rodes

cansades estan.

El seu soroll

rum, rum, rum és.

Gran com un cavall

a molts llocs et portarà,

però quan cansada està

a la benzinera ha de parar.

Rum, rum, rum!

Endevina que deu ser.

 

ENDEVINALLA

 

Una cosa, coseta

que com el foc

vermella és.

Gira sense parar

com les aspes d’un molí

i fa molt soroll.

Ni-no, ni-no, ni-no!!!

Si no ho endevines,

ves-ho a preguntar.

 

ENDEVINALLA

Rumieu, rumieu

i endevineu…

Un instrument sóc,

però no tinc notes.

Tampatantam faig.

Si vols que soni

un cop fort amb la mà

o amb les baquetes

m’hauràs de donar.

Si no ho endevines,

ves-ho a preguntar.

 

ENDEVINALLA

Endevina, endevinalla

què vola pel cel

i dóna menjar

als seus fillets.

Cucut, cucut, cucut!

És el meu so.

Dono copets dia i nit.

No n’hi ha ningú

que em deixi tranquil.

Endevina qui sóc jo?

Cucut, cucut, cucut!

 

 

ENDEVINALLA

Endevina, endevinalla…

Sóc un transport gran

que porto molta gent

en els meus seients.

Mec-mec! Mec-mec!

Alerta!

Sóc públic

i a molts llocs

puc anar.

Mec-mec! Mec-mec!

Endevina què soc?

 

ENDEVINALLA

Les persones em compreu

i bona estic.

Nyam-nyam!

Petita soc

i em podeu acompanyar

amb boletes de xocolata.

Als grans i als petits

agrado molt.

Nyam-nyam!

Endevina què soc jo?

 

ENDEVINALLA

Rumieu, rumieu i endevineu…

Sóc un instrument

que sono tan fi

com un ocellet.

Canto i canto

fent nyigo-nyigo!

Tinc cordes com el piano

i si et fixes bé

veuràs de què estic fet.

Si bé t’ho mires,

segur que ho endevinaràs.

 

 

ENDEVINALLA

A veure qui ho endevina

Som una part del cos

que pugem per la muntanya.

Tris-tras! Tris-tras!

Ja ens hem cansat!

Tris-tras! Tris-tras!

Podem ser grans

o podem ser petits

i sempre estem amagats.

Ho sabràs endevinar?

 

ENDEVINALLA

Endevina, endevinalla…

Som rodons com uns plats,

i fem tant soroll

que et podem molestar.

Tatxim-tatxim!

Som de color daurat

I tenim un mànec

perquè ens agafis.

Tatxim-tatxim!

Si no ho endevines

ves-ho a preguntar.

 

ENDEVINALLA

Endevina, endevinalla…

Som una gent

que fem molt soroll.

Tatxam, tatxim!

Agradem molt a tothom

perquè a la festa major

tots junts toquem.

Fem molts concerts

amb els instruments.

Tatxam, tatxim!

Endevina què som?

 

ENDEVINALLA

 

A veure qui ho endevina!

Sóc groc com el sol,

però petit com un dit.

Parlo dient: piu-piu!

perquè sóc un au,

encara que no se volar.

Neixo en una granja

dintre d’un ou.

Endevina qui sóc jo?

 

Anuncis

Deixa un comentari

