Endevinalles i fotos d’Antoni Brusi per quedar-se bocabadada!

Això es un no parar, quin munt d’endevinalles i fotos que m’esteu fent arribar. No podria estar més contenta!
Avui posem a la web tot d’endevinalles que han fet els nens i nenes de tercer d’Antoni Brusi!!

M’ajudeu a endevinar-les?

 

El dia canta

Quiquiriquic!

I desperta a tots.

 

(Rio)

 

 

Toc, Toc

Estic fresca,

No faig res en tot el dia.

 

Xof, xof

He caigut perquè no miro.

 

Piu, piu

No sóc llest i faig mmm…

 

(Shu)

 

 

Ssssss……

 

Puc ser d’aigua,

verinosa…

Tinc escates,

silenciosa …

 

Sssss….

 

Qui sóc?

 

(Otto)

 

 

RAAA….. GROAAA….

 

Sóc ferotge,

sóc molt gran.

 

RAAA…. GROAAA….

 

Sóc a la selva,

amagat.

 

(Pep)

 

 

 

Plop, plop, cau al terra

i ja no hi és.

Patapum!

Què deu ser?

 

Trom, plop, trum, plop, plop.

Què es?

………………….

 

Auuuu…!

Udola amb la lluna plena

Auuuu…, Auuu…!

Què és?

 

 

(Laia)

 

 

Bup, bup!

Fa el gos quan es fa fosc.

Miau, miau!

Diu el gat quan hi ha algun soroll.

 

Crac, crac

Ui , quina por que fa.

 

Què és?

 

(Nora)

 

 

Ha, ha!

Trompeteig, trompeteig,

fins que tot desapareix.

 

Xap!

 

Qui sóc?

 

(Elías)

 

 

TRRUM TRRUM TRRUM

 

Instrument de vent,

sempre toco en una orquestra.

……..

 

FIIUUU  FIIUUU FIIUUU

Es molt gran, hi és a l’hivern

i se’n va.

………

 

RUUUM RUUUM RUUUM

Va molt ràpid,

sempre hi baixem

sempre hi pugem.

……….

 

(Gerard)

 

 

Nyac, nyac

Tinc dents punxegudes,

Sóc d’aigua

i surto a caçar.

 

Sóc gros i misteriós.

 

 

( Judith)

 

 

Mèu, mèu

És un animal, petita,

Li agrada menjar i jugar.

 

Mèu, mèu

Li agrada la pilota,

Te les orelles dretes,

sempre juga amb mi.

 

Mèu meu,

Té la cua llarga

I sempre caça ratolins.

 

(Zhenjie)

 

 

Piriri, piriri, piripi

Sóc allargat

i tinc forats.

Si em vols sentir,

fort has de bufar.

 

Piriri, piriri, piripi

Si vols que soni bé,

els forats has de tapar,

que moltes notes,

sé tocar.

 

( David)

 

 

Bee, bee

Vaig pel prat

i no sóc un gat.

Tinc banyes

però no són canyes.

 

Bee, bee

Sóc una dama

però no tinc llana.

També dono llet,

sense ovella ser.

 

 

(Laia)

 

 

Zzzz, zzz

Em vesteixo de groc i de negre,

m’agrada el nèctar,

líquid i dolç.

 

Zzzz, zzz

Sóc molt juganera,

però si et punxo,

et dol.

 

 

 

(Marina)

 

 

Crac, crac, crac

Sóc un animal

que viu al mar.

 

Crac, crac, crac

No us apropeu

que us puc fer mal.

 

Crac, crac, crac

Les meves potes

tenen dos significats,

a casa esteneu la roba,

jo les necessito per menjar.

 

( Nora)

 

 

 

Xas, xas

Sóc molt llarg,

si et toco,

et faig molt de mal.

 

Xas, xas

M’han fer de pell,

d’un bon cuir,

d’un bou gras.

 

(Pau)

 

 

Uuuuuu, Uuuuu

Sóc invisible i el dono,

un ensurt terrible.

 

 

Uuuuuu, Uuuuu

No em pots veure,

és normal,

perquè de soroll,

jo no en faig.

 

(Júlia)

 

 

Roc,roc, qui  sóc?

M’agrada  la tardor

i molt verda  sóc.

 

Roc,roc, qui  sóc?

Tinc un munt de veïnes,

de més colors que jo.

 

(Irene)

 

 

 

Boing, boing

Amb dues orelles llargues,

i una cua petita,

arronso el nas,

i ja m’he amagat.

 

(Lila)

 

 

 

Beee, beee

Sóc suau, tinc pèl,

i tinc banyes.

 

Beee, beee

Visc a les granges,

tinc quatre potes,

el pèl rinxolat,

i al jersei,

m’has portat.

 

(Irene)

 

 

 

Muuu, muuu

La meva núvia

porta taques negres,

la llet que dona

és la més bona.

 

Muuu, muuu

Si m’empipes,

et faré molta por.

Si et veig al rodeu

i portes vestit vermell,

vaig a per tu,

i no arribaràs a vell.

 

(Claudia)

 

 

Nyam, nyam

Sóc el carnívor

que viu al mar,

esperant que algú passi,

per poder-li menjar.

 

Nyam, nyam

Encara que sigui petit,

no em mengen a mi,

perquè tinc dents punxegudes,

que mosseguen coses dures.

 

(Amiel)

 

 

Ssss, ssss

Com m’ho passo bé és…

fent als nens somiar.

Com em diverteixo és…

fent la imaginació volar.

 

Ssss, ssss

Em vaig a dormir,

ben acompanyat,

a les mans d’un nen,

somiant  com ell.

 

(Sebastián)

 

 

Oooh!! Ja s’han acabat!
Pero tranquils i tranquiles, que demà en tindreu més d’altres escoles!

Anuncis

Deixa un comentari

